Ponowne wykorzystywania
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oznacza wykorzystywanie przez użytkowników informacji sektora publicznego będącą w posiadaniu Urzędu, rozumianą jako każdą treść lub jej część, niezależnie od sposobu utrwalenia (w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej), w jakimkolwiek celu, z wyjątkiem wymiany informacji sektora publicznego między podmiotami zobowiązanymi wyłącznie w celu realizacji zadań publicznych.
Prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego przysługuje każdemu i dotyczy informacji sektora publicznego udostępnianych w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w portalu danych przekazanych na wniosek o ponowne wykorzystywanie.
Prawo do dostępu do informacji sektora publicznego podlega ograniczeniom wynikającym z art. 6 ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.1524).
Warunki ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, udostępnionej na stronie BIP, a także informacji, która została udostępniona stosownie do złożonego wniosku, wymaga zachowania następujących warunków:
- informacja musi zawierać wzmiankę o źródle jej pozyskania poprzez podanie pełnej nazwy: Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
- należy podać datę wytworzenia lub pozyskania informacji,
- pozyskana treść informacji nie może być modyfikowana,
- jeżeli treść pozyskanej informacji lub jej fragment ma stanowić część całości, należy ją zamieścić w formie cytatu wraz z przypisem informującym o źródle pochodzenia lub odpowiedniego dla formy wykorzystania – oznaczania podobnego.
Wniosek wnosi się:
- w formie elektronicznej:
- na adres poczty elektronicznej zdp@powiat-piotrkowski.pl,
- za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP);
- na adres skrzynki do e-Doręczeń
- w formie pisemnej:
- listownie na adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Jarosława Dąbrowskiego 12, 97-300 Piotrków Trybunalski
- bezpośrednio poprzez złożenie wniosku w budynku Urzędu.
W przypadku niespełnienia wymogów formalnych wniosku wzywa się wnioskodawcę do usunięcia braków formalnych, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Podmiot wykorzystujący i przetwarzający informacje sektora publicznego udostępnione przez Dyrektora ponosi odpowiedzialność za jej wykorzystanie w sposób niezgodny z obowiązującym prawem. Dyrektor ponosi odpowiedzialność jedynie za taką treść informacji, która została zamieszczona na BIP, a także takiej która została udostępniona stosownie do złożonego wniosku.
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego przekazywanych na wniosek
- Wniosek o ponowne wykorzystywanie wnosi się w przypadku, gdy informacja sektora publicznego nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub w portalu danych.
- Wniosek wnosi się w postaci papierowej albo elektronicznej.
- Rozpatrzenie wniosku następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku. Jeżeli wniosek o ponowne wykorzystywanie nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz o terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia tego wniosku.
- Po rozpatrzeniu wniosku Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim:
- przekazuje informację sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania bez określania warunków ponownego wykorzystywania;
- informuje o braku warunków ponownego wykorzystywania w przypadku posiadania informacji sektora publicznego przez wnioskodawcę;
- składa ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania lub informację o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie;
- odmawia, w drodze decyzji, wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
- Wnioskodawca, który otrzymał ofertę, o której mowa w pkt 4 lit. c, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim o przyjęciu oferty. Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku.
- W przypadku otrzymania sprzeciwu Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim, w drodze decyzji rozstrzyga o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie.
Środki odwoławcze
W przypadku wydania decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz od decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie, w zakresie nieuregulowanym ustawą o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 i 803).
Wnioskodawcy służy odwołanie od decyzji do ministra właściwego do spraw informatyzacji za pośrednictwem tutejszego Urzędu w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach o ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2023 r. poz. 259 i 803) z tym, że przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 02-02-2024 - Edycja treści
- 29-12-2022 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 95