Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ponowne wykorzystywania

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oznacza wykorzystywanie przez użytkowników informacji sektora publicznego będącą w posiadaniu Urzędu, rozumianą jako każdą treść lub jej część, niezależnie od sposobu utrwalenia (w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej), w jakimkolwiek celu, z wyjątkiem wymiany informacji sektora publicznego między podmiotami zobowiązanymi wyłącznie w celu realizacji zadań publicznych.

Prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego przysługuje każdemu i dotyczy informacji sektora publicznego udostępnianych w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w portalu danych przekazanych na wniosek o ponowne wykorzystywanie.

Prawo do dostępu do informacji sektora publicznego podlega ograniczeniom wynikającym z art. 6 ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.1524).

Warunki ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, udostępnionej na stronie BIP, a także informacji, która została udostępniona stosownie do złożonego wniosku, wymaga zachowania następujących warunków:

  1. informacja musi zawierać wzmiankę o źródle jej pozyskania poprzez podanie pełnej nazwy: Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
  2. należy podać datę wytworzenia lub pozyskania informacji,
  3. pozyskana treść informacji nie może być modyfikowana,
  4. jeżeli treść pozyskanej informacji lub jej fragment ma stanowić część całości, należy ją zamieścić w formie cytatu wraz z przypisem informującym o źródle pochodzenia lub odpowiedniego dla formy wykorzystania – oznaczania podobnego.

Wniosek wnosi się:

  1. w formie elektronicznej:
    • na adres poczty elektronicznej zdp@powiat-piotrkowski.pl,
    • za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP);
    • na adres skrzynki do e-Doręczeń
  2. w formie pisemnej:
    • listownie na adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Jarosława Dąbrowskiego 12, 97-300 Piotrków Trybunalski
    • bezpośrednio poprzez złożenie wniosku w budynku Urzędu.

W przypadku niespełnienia wymogów formalnych wniosku wzywa się wnioskodawcę do usunięcia braków formalnych, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

Podmiot wykorzystujący i przetwarzający informacje sektora publicznego udostępnione przez Dyrektora ponosi odpowiedzialność za jej wykorzystanie w sposób niezgodny z obowiązującym prawem. Dyrektor ponosi odpowiedzialność jedynie za taką treść informacji, która została zamieszczona na BIP, a także takiej która została udostępniona stosownie do złożonego wniosku.

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego przekazywanych na wniosek

  1. Wniosek o ponowne wykorzystywanie wnosi się w przypadku, gdy informacja sektora publicznego nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub w portalu danych.
  2. Wniosek wnosi się w postaci papierowej albo elektronicznej.
  3. Rozpatrzenie wniosku następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku. Jeżeli wniosek o ponowne wykorzystywanie nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz o terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia tego wniosku.
  4. Po rozpatrzeniu wniosku Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim:
  5. przekazuje informację sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania bez określania warunków ponownego wykorzystywania;
  6. informuje o braku warunków ponownego wykorzystywania w przypadku posiadania informacji sektora publicznego przez wnioskodawcę;
  7. składa ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania lub informację o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie;
  8. odmawia, w drodze decyzji, wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
  9. Wnioskodawca, który otrzymał ofertę, o której mowa w pkt 4 lit. c, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim o przyjęciu oferty. Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku.
  10. W przypadku otrzymania sprzeciwu Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim, w drodze decyzji rozstrzyga o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie. 

Środki odwoławcze

W przypadku wydania decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz od decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie, w zakresie nieuregulowanym ustawą o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 i 803).

Wnioskodawcy służy odwołanie od decyzji do ministra właściwego do spraw informatyzacji za pośrednictwem tutejszego Urzędu w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach o ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2023 r. poz. 259 i 803) z tym, że przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi.

Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim
odpowiada: Mariusz Stobiecki
data: 02-02-2024
wytworzył: Justyna Stępień
data: 02-02-2024
data: 02-02-2024
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 02-02-2024 - Edycja treści
  • 29-12-2022 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 71